Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Persbericht: Weborama ondergaat exponentiële groei, 17,5% organische groei in 2015

Posted on February 15, 2016

Europese marktleider in slimme data-oplossingen Weborama ondergaat exponentiële groei 17,5% organische groei in 2015

Amsterdam/Parijs, 12 februari 2016 — Weborama ondergaat door haar activiteiten in 2015 een exponentiële groei. De jaarlijkse geconsolideerde omzet van de Europese marktleider in slimme data-oplossingen kwam in 2015 uit op € 26.183M tegenover € 23.924M in 2014, dat is een geconsolideerde groei van 9,4%. De organische groei van de groep steeg met 17,5%, na het neutraliseren van het effect van de waardevermindering van de roebel in deze periode. In de tweede helft van 2015 stoot Weborama bijzonder sterk door met een geconsolideerde omzetgroei van 14,6% en een organische groei van 22% – exclusief het effect van de depreciatie van de roebel. Weborama heeft een prestigieuze klantenportefeuille, waaronder La Poste Group, Les Echos Group, AXA, La Redoute, Le Monde Group, Orange, Le Bon Coin in Frankrijk; RAI, Mercedes, Lactalis, Toyota in Italië; Lego in Nederland, Scout24 in Duitsland; Avito, Unilever, McDonald’s, Disney, Henkel, Ford, Nestlé in Rusland; Bankia, Nissan in Spanje en Nextel in Mexico.Volledig afgestemd op de verwachtingen van haar klanten, op het gebied van datastrategieën (DMP, data science, strategisch advies) en in concurrentie met de grote Amerikaanse spelers en te midden van een snelgroeiende markt, blijft Weborama zich gelden als toonaangevend “databedrijf” in Europa.

De internationale invloed stabiliseerde in 2015 op 68% (tegenover 61% in 2013 en 69% in 2014). Met name Rusland creëerde sterke groei in de lokale valuta. De reclameactiviteiten door middel van datagebruik (adserving + media DMP) zijn enorm sterk, met een uitstekende groei in Rusland en Italië, maar ook in Latijns-Amerika. Boven alles, onderscheidt het jaar 2015 zich in het bijzonder door de substantiële groei in datastrategie-activiteiten (full DMP + data science). Het exclusieve slimme Data Management Platfom van Weborama, dat al een aantal jaren geleden is gebouwd, heeft de markt duidelijk gevonden.

Alain Levy, CEO en oprichter van Weborama Group: “Vandaag de dag zijn bestuurders en marketingmanagers zich er volledig bewust van hoe belangrijk ‘big data’ is. Data is tegenwoordig in een ijzersterke marketingstrategie van essentieel belang. Nu deze behoefte enorm doorstoot, biedt dit voor Weborama en haar slimme data-expertise – zowel van de Weborama-teams als de krachtige technologieën (met name de DMP) – uitstekende vooruitzichten. Dankzij de exclusieve 500+ miljoen gekwalificeerde profielendatabase, kunnen bedrijven het Data Management Platform van Weborama snel implementeren in hun globale data- en marketingstrategie. De uitdaging voor iedereen is om zowel op technologisch als op expertise gebied leading te zijn. Elk bedrijf bouwt zijn strategie op zijn eigen unieke manier. Met behulp van slimme technologieën kan dit de visie ondersteunen. Weborama stelt prioriteit aan het stimuleren en het bijscholen van haar klanten, waaronder het persoonlijk doorgeven van haar dataexpertise en het helder inzichtelijk maken van het gebruik van haar technologieën. Een ambitieuze en duurzame datastrategie kan bijvoorbeeld een marketingcampagne radicaal veranderen, door middel van customer-kennis. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om eventuele verspilling van het reclamebudget te voorkomen, maar als grootste pluspunt: groei te creëren. Dit leidt tot een uitstekend rendement op de investering van het gebruik van Weborama’s slimme dataoplossingen.

Meer informatie: www.weborama.nl

Weborama:

Weborama is Europees marktleider in slimme data-oplossingen voor online-adverteren. Het hoofdkantoor bevindt zich in Parijs, onder leiding van CEO Alain Levy. Daarnaast heeft Weborama kantoren in Amsterdam, Lissabon, Madrid, Miami, Milaan en Moskou. Weborama Amsterdam, onder leiding van CEO Nomkwazi Hooplot, is Rich Media-marktleider in Nederland en gespecialiseerd in high-impact online-advertentie technologie. Als marktleider zijn zij de onderaannemer (niche in niche) van de advertentiemarkt. Weborama Nederland bedenkt Rich Media en data-gedreven campagne oplossingen voor adverteerders, mediabureaus en publishers die hiermee zo gericht mogelijk klanten en prospects bereiken. Daarnaast wordt technologie aangeboden om online-advertenties te presenteren en optimaliseren op het web. Recent is ook in Nederland gestart met het integreren van alle verschillende technologieën met een geavanceerd Data Management Platform (DMP). Hiermee spelen zij in op een belangrijke ontwikkeling in de markt én hebben klanten toegang tot een grote hoeveelheid gekwalificeerde Europese-profielen (+500 miljoen, +12 miljoen in Nederland).

BIJLAGE: Persbericht Weborama Global Engelstalig