Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

1000 inspirerende Rich Media uitingen

Posted on June 13, 2016

De Weboshowcase is het platform voor creatieve bureaus. In 2013 opgericht met als doel een podium te bieden voor creatieve bureaus.

Hier kunnen zij laten zien wat voor creativiteit zij in huis hebben.
En dat wordt beloond!

Binnen onze templates zijn de mogelijkheden voor creatieve bureaus onbeperkt, enkel de eigen fantasie is de limiet

De techniek regelen wij..

In de online display wereld is rich media het eerste contactmoment om de bezoeker te imponeren met je nieuwe product of merk. Zie het als een date..

De eerste indruk is goud waard

Met een goed uitgevoerde esthetisch verantwoorde rich media uiting

  • Verhoog je de brand awareness
  • Zorg je dat je potentiële klant zich verbonden voelt met jouw merk en/ of product (merkwaarde)
  • Lok je engagement uit (indien je genoeg interactie mogelijkheden verwerkt in de creatie)
  • Gaat de CTR door het dak wanneer je een verleidelijke call to action maakt
  • Bouw je een pool op van enorm geïnteresseerde potentiële kopers (retargeting mogelijkheid)

Wanneer je dit goed weet te doen zorg je er uiteindelijk voor dat de klant het product koopt en in de toekomst blijft kopen.

Rich Media inzet is een belangrijke stap in de customer journey
..en is daardoor niet weg te denken uit een campagne strategie

Weboshowcase (inspiratiebron en statistieken)

De Weboshowcase dient mede als inspiratiebron en wordt regelmatig geüpdatet met nieuwe campagnes.

  • Op het moment van schrijven staan er welgeteld 1000 uitingen in!
  • Is de weboshowcase 699 geshared op facebook (help mee om de 1000 aan te tikken en share hem nu!)
  • 450 keer onder de aandacht op LinkedIn (1000 ook haalbaar?)

De meest actieve landen zijn respectievelijk

  • Nederland (626 campagnes)
  • Spanje (148)
  • Frankrijk (97)
  • Rusland (58)
  • Italië (26)

Interessant om te weten?

Denk het wel.

Vooral wanneer je ideeën wilt opdoen voor een adverteerder door te kijken naar buitenlandse campagnes die hebben gedraaid voor het zelfde merk

Niet irriteren maar inspireren

Wij van Weborama staan voor mooie campagnes die de bezoeker niet irriteert maar inspireert.

Campagnes vinden wij mooi:

  • Die mooie animatie bevatten en waar elementen goed met elkaar communiceren.
  • Waarin de mogelijkheden van onze templates met de daarbij rijk gevulde database aan features zijn toegepast in de creatie
  • Die opgemaakt zijn volgens het LEAN principe

Homepagetakeovers zijn “by far” de meest impactvolle reclame uitingen die er gemaakt worden. En wat zitten er een paar toppers bij. Wat vind je bijvoorbeeld van deze?

Homepage takeover uit de oude doos…, maar nog steeds vet.

Nissan_Nu Homepage_Takeover

Wil je meer Nissan campagnes bekijken klik dan hier

Van plan om binnenkort weer een homepage takeover in te zetten en/of te maken voor een adverteerder?

Er staan meer dan 230 homepage takeovers in de weboshowcase. Filter eenvoudig door in de linker kolom (format) de HPTO en HPTO+Layer aan te vinken. Klik vervolgens op “show results” en de indrukwekkende uitingen komen tevoorschijn.

Naast de HPTO zijn er meerdere formaten verwerkt in de weboshowcase. Om maar eens een paar te noemen:

  • Billboard (129)
  • VPAID / Interactief preroll (73)
  • Layers (81)

Naast formaten is het ook mogelijk om op device te selecteren. Wil je naast desktop formaten ook zien wat er zoal mogelijk is op smartphone en tablet? Filter deze 2 en bekijk een van de 156 resultaten. Met een QR reader kun je de uitingen ook op je mobiel bekijken

Mobile_Devices_weboshowcase

Hoe gebruik je de weboshowcase het meest effectief?

Meerdere keren heb ik aangeven dat de Weboshowcase gebruikt kan worden als inspiratiebron. Alle partijen waar wij op dit moment mee samenwerken kunnen hier hun voordeel mee doen.

Als creatieve partij is het interessant om te zien of uitingen met nieuwe features zijn opgenomen in de Weboshowcase .

Op smartphone hebben we bijvoorbeeld de “click to whatsapp” campagne staan.

Clik to whatsapp_Mobile_Rich_Media

Werk je bij een mediabureau en zie je deze uiting dan gaan natuurlijk alle lampjes boven je hoofd branden.

Wow.. “nodig je vrienden uit via whats app” Kan dat?

Vet.., Voor welke adverteerder kan ik dit nog meer inzetten?

Een filmproducent misschien? Ja zou kunnen.. Wat kan ik dan in de tekst zetten om te whatsappen?

Dit misschien?

“Ga je mee met mij naar de bios de film is vanaf 20 september in de bioscoop”

Bovenstaande is uiteraard een van de honderd ideeën die oppoppen nadat je even goed snuffelt in de showcase.

Werk je bij een uitgever dan is het reuze interessant om te zien wat voor impactvolle formaten er allemaal bij de concurrent draaien. Wellicht kan deze ook bij jou draaien? Vraag het voor de zekerheid aan ons.

Al met al is het onze taak om te zorgen dat jullie niet (teveel) over technische zaken hoeven na te denken. Wel over imposante creaties. Creaties die gemaakt zijn door creatieve bureaus met een liefde voor het vak.

Rich media formaten blijven een belangrijk online display communicatiemiddel.

Wanneer een creatie mooi gemaakt is en goed ingezet wordt, inspireer in plaats van irriteer je de bezoeker.

Met de Weboshowcase proberen we dit te doen. Laat hieronder weten wat je van de Weboshowcase vindt en welke uiting jou inspireert. Wordt gewaardeerd!