Bleiben Sie auf dem Laufenden über die neuesten Entwicklungen und Fälle?

Abonnieren Sie unseren Newsletter und verpassen Sie nichts!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Pflichtfeld *

* Mit dem Abonnement unseres Newsletters erklären Sie sich damit einverstanden, von Weborama Niederlande per E-Mail Marketing-Mitteilungen zu erhalten. Sie können sich natürlich jederzeit über den Abmeldelink am Ende jedes Newsletters oder durch Kontaktaufnahme mit uns abmelden.

Subscribe!

Rich Media: handige features uitgelicht

Posted on November 08, 2018

Bij Rich Media denk je al snel aan High Impact formaten zoals interactieve takeovers, expandables en video. Iedereen is bekend met de templates die hiervoor gebruikt worden alleen zijn er binnen deze formaten vele handige features mogelijk die in de meeste creatives toegepast kunnen worden. Weborama Support heeft al vele oplossingen gevonden voor bekende vraagstukken als: Is het mogelijk om een storelocator te maken? Kunnen we dynamische clicks maken op basis van een feed? Kunnen we meerdere videos of 360video gebruiken? Veel van deze vragen zijn al vaak beantwoord. Hieronder lichten we er drie uit.

De grote XML feed

Wij krijgen regelmatig de vraag of wij met grote (>1MB ) XML feeds overweg kunnen en of die gebruikt kunnen worden in banners. Het antwoord is ja. Om grote feeds te kunnen gebruiken is het onverstandig om vanuit banners direct de grote feed te laten raadplegen. Daarom hebben wij tooling die de feed lokaal ophaalt en in de banners alleen dat stuk gebruikt dat nodig is. Hierdoor worden de banners niet onnodig traag en kunnen we ook altijd een default of random tonen als backup.

Vele adverteerders maken gebruik van XML feeds van waaruit product afbeelding, video, prijzen en landingspagina’s gedefinieerd worden in de banners. Bekend is dynamische retargeting maar ook bijv targeting binnen een netwerk. Hieronder 2 voorbeelden van reisaanbieders die op de bij behorende accomodatiepagina direct de laatste prijzen, afbeeldingen en clicktags inladen. De adverteerder onderhoudt slechts de feed met actuele prijzen, teksten en afbeeldingen en de banners zijn zo altijd up to date.

XML Feeds
Zoover ad

Google Maps API

Afgelopen juni heeft Google zijn betaalde versie voor zakelijke gebruikers aangepast waardoor de prijzen voor het gebruik van de API opeens erg hoog geworden zijn en oude API keys vaak niet meer werkten. Er onstond voornamelijk paniek onder app developers die heel veel calls deden naar de API zonder dat ze daar eerst voor hoefden te betalen en dus nu hun apps snel moesten aanpassen. Bureaus vragen ons vaak naar het gebruik van de API en we bieden dit nu standaard aan op basis van onze key. Meest gebruikte voorbeeld is de storelocator waar we een kant en klare oplossing voor hebben. Andere mogelijkheid is het dynamische maken van content op basis van lengte en breedtegraad. Hier het voorbeeld van Holland casino storelocator.


Click to lightbox

Rich Media gaat natuurlijk over impactvol bereik en het aangaan van interactie maar zeker ook over traffic naar de website. Nu krijgen wij vaak de vraag of er met een klik op een button of product ook een layer of lightbox geopend mag worden. Het antwoord is: ja, dat mag. Je mag via banners klikken naar de website, en dat is met grote Rich Media formaten ook zeker belangrijk, alleen is interactie in de uiting ook gewenst en de kans daarop kun je vergroten door interactie aan te bieden in de vorm van een layer of lightbox waar weer extra informatie getoond kan worden. Hier een voorbeeld met een click to layer (samsung) en click to lightbox (Finley).

Ben je op zoek naar bovenstaande opties of heb je andere vraagstukken rondom Rich Media features? Neem contact op met sales@weborama.nl