Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Weborama in 2022

Posted on January 04, 2023

2022, voor Weborama een jaar van nieuwe collega’s, wintersport, AR, gamificatie, het afscheid van de Previewer, leuke uitjes en de terugkeer van de WeboCup! Graag blikken we met je terug naar de hoogtepunten van afgelopen jaar. Welke ontwikkelingen hebben we allemaal nog meer doorgevoerd, en welke ervaringen staken er bovenuit afgelopen jaar?


Nieuwe gezichten

Te beginnen met de leuke nieuwe collega’s die we erbij hebben gekregen natuurlijk. Op iedere afdeling is ons teams versterkt dit jaar. In het begin van het jaar is Mohammad (Tech) erbij gekomen. Inmiddels is hij niet meer weg te denken uit dit team. Hierop volgend zijn Tijn en Shannen aangesloten bij het Sales team. Zij hebben ondertussen ook al honderden campagnes verzorgd van begin tot eind. In de zomer zijn Marnix (Sales) en Samer (Traffic) erbij gekomen in ons team. Last but not least, wist ook Sander (Tech) zich nog bij ons aan te sluiten aan het einde van het jaar.

Ook bij Weborama komen werken? We zijn altijd op zoek naar technische mensen voor Adops of Development. Stuur gerust een mailtje naar technology@weborama.nl met je CV en onderbouwing.

Wintersport

Na een aantal jaar in de koelkast te zijn verplaatst, was het in 2022 dan toch weer zover! Het hele team stond een lang weekend op de latten in Kaprun, Oostenrijk. Een mooie mix tussen ervaren rotten, mooi weer skiërs, en beginners. Op verschillende tempo’s kwam iedereen uiteindelijk keurig de berg af om te verzamelen voor schnaps. Veel gelachen, niet gehuild. Al met al dus een zeer geslaagde trip die zeker naar meer smaakt! Te beginnen met een indoor ski tripje deze maand om alvast warm te draaien.


Webo Certified
Afgelopen jaar was ook het jaar van de introductie van certificeringen voor developers; Webo Certified. Middels een kort examen testen we de vaardigheid van de developer m.b.t. Weborama techniek. Wanneer zij ons tonen goed overweg te kunnen met de templates en bijbehorende code, ontvangt de developer een certificaat. Goed voor de developer om hun vaardigheid te tonen, en handig voor bureaus opzoek naar ervaren developers voor hun Rich Media creatie. Win, win dus!

WeboCup
De 7e editie van de WeboCup, terug van weggeweest! Ook deze editie was weer enorm gezellig. Verhitte potjes en een kraker van een finale tussen de Wrist Slappers en het Freorama duo. Ook deze traditie hopen we volgend jaar weer net zo succesvol neer te zetten. Maak de polsen maar vast warm en haal het stof maar vast van de fussbal tafel.


Vaarwel Previewer 1
Afgelopen jaar namen we ook afscheid. We stappen af van het in 2004 gebouwde platform, de Previewer. Deze tool wordt gebruikt om gemakkelijk je creaties inzichtelijk te krijgen en te testen op honderden webpagina’s. Het werd echter inmiddels tijd om deze tool in een nieuw jasje te steken. We hebben hard gewerkt aan een upgrade, resulterend in de gloednieuwe Previewer 2! Gebruiksvriendelijker, sneller, beter in alle opzichten.

Execute
In de laatste maanden van afgelopen jaar hebben we eindelijk onze nieuwe propositie mogen lanceren; Excecute. Met Excecute helpen wij klanten van A tot Z met Rich Media campagnes.
We verzorgen de creatie, de media inkoop en de rapportage op een flexibele manier. Mocht je zelf al een deel van de campagne oppakken, dan verzorgen wij enkel de rest. Zo krijgt iedereen toegang tot een netwerk van premium uitgevers en de mogelijkheid om interactieve Rich Media creaties te draaien.

Gamification

Volgend op Excecute, trokken we het ontzorgen op gebied van creatie afgelopen jaar ook nog een stapje verder. Marketeers en adverteerders kunnen via Playable Ads op een laagdrempelige manier adverteren met spelvormen in display campagnes. Spin het rad voor prijzen, koppel de juiste memory kaarten, test je kennis, of doe een persoonlijkheidstest om te zien welk product bij je past.

Ook brachten we AR afgelopen jaar voor het eerst naar Rich Media. Zowel voor Cupra als voor TUI hebben we geslaagde AR campagnes voorbij zien komen. Gebruikers kunnen de auto op hun oprit zetten of alvast in de vakantiestemming komen met filters.


Samenvattend was ook dit jaar weer een jaar met mooie updates en leuke uitjes! Op naar weer een jaar vol engaging Rich Media campagnes. Mocht je er zelf al één in gedachte hebben, contact dan sales@weborama.nl met de informatie van jouw campagne.