Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze maandelijkse e-mailnieuwsbrief.

Interesse in wat Weborama voor jou kan betekenen?

Vul je gegevens in en we nemen contact op om de mogelijkheden door te nemen.
Get In Touch

Benchmarks Rich Media Q4

Posted on February 11, 2020

2020 is inmiddels in volle gang, maar wij blikken toch nog even terug op 2019. Het jaar waar weer een aantal nieuwe formaten zijn geboren, zoals de Mobile Portrait, Billboard Launch en de HPTO XXL bij Marktplaats. Dit proces is een continue samenwerking tussen ons en onze partners en het laat maar weer zien dat we samen mooie dingen kunnen maken. Alle nieuwe formaten worden op onze Brand New pagina geplaatst, dus houd deze website zeker in de gaten. In 2020 gaan we een aantal huidige formaten optimaliseren en uitbreiden met nieuwe features.

Zoals altijd maken we van elk kwartaal een benchmark analyse van alle campagnes die via Weborama draaien. Dit rapport is dan ook gebaseerd op de Q4 campagnes in de periode van 1 oktober t/m 31 december, een periode met veel speciale dagen zoals Black Friday, Cyber Monday, Sinterklaas, Kerst en oud en nieuw. Op deze dagen wordt veel geadverteerd om de aandacht van de consument te krijgen en Rich Media is uiteraard de ideale manier om dit te doen. Om overkil te voorkomen analyseren we in dit rapport de tien meest ingezette formaten, gezien we meer dan 50 formaten in ons portfolio hebben.

In dit rapport geven we je meer inzichten o.b.v. drie indicatoren (CTR, Engagement ratio en Viewability) kijkende naar verschillende formaten, varianten en devices. Hierdoor wordt het makkelijker om aan de hand van je doelstellingen een formaat (en bijbehorend variant) uit te kiezen voor je campagne, want moet je wel of geen video integreren in je APTO?

Benieuwd naar de recente benchmarks van de populairste Rich Media formaten? Download het rapport hier:

Mocht je vragen hebben of ergens tegenaan lopen, neem dan contact met ons op via webo@weborama.nl