Up to date blijven over de laatste ontwikkelingen en cases?

Meld je aan voor onze nieuwsbrief & mis niets!
Uw inschrijving kan niet worden opgeslagen. Probeer het opnieuw.
Je inschrijving voor de nieuwsbrief van Weborama is gelukt!

Verplicht veld *

* Door u in te schrijven voor onze nieuwsbrief, gaat u akkoord met het ontvangen van e-mail marketingcommunicatie van Weborama Nederland. Je kunt je natuurlijk altijd weer afmelden via de afmeldlink onder aan elke nieuwsbrief of door contact op te nemen.

Subscribe!

Kijkje achter de schermen van het Tech Support team

Posted on February 09, 2022

Een half jaar geleden nam mijn collega Lenna je al mee in de dagelijkse werkzaamheden van ons Client Support team [lees hier]. Vandaag doe ik, Anna, dit voor ons Tech Support team.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: er bestaat geen typische dag op Tech Support. Hoe een dag verloopt is namelijk afhankelijk van alle e-mails die binnenkomen en issues die wij zelf spotten. Als je ’s morgens begint, heb je geen idee hoe de dag verloopt. Dat houdt het interessant!

Never no coffee

Natuurlijk zijn er wel standaard elementen, zo begint mijn dag altijd met een kop koffie en daarna de daily stand-up, waar we sinds de pandemie standaard mee beginnen. Maar daarna…daarna ligt de dag open! Het begint met mails checken: wat is er binnen gekomen? Soms zijn dit alleen kleine, relatief simpele dingen, zoals: requests voor toegang tot onze previewer bijvoorbeeld, of om een template te ontvangen.

Creatie

Maar soms kan het ook zijn dat iemand onze hulp nodig heeft bij het maken van een creatie. We draaien veel verschillende advertenties en werken dus ook met veel verschillende creatiebureaus. Hoe technisch ingewikkeld de vraag is, kan erg verschillen maar ook dit houdt je juist scherp. Want iets wat ik dagelijks doe, hoeft helemaal niet zo simpel te zijn.

Geen mails?!

Maar wat doe je dan als er geen e-mails binnenkomen? Dan gaan we over op de losstaande issues en ontwikkelingen aan onze templates. De technische wereld staat niet stil, dus wij ook niet. Er is eigenlijk altijd wel een update aan een besturingssysteem of een browser geweest waardoor wij onze templates moeten nalopen.

Technisch hoogstandje

Of er is een nieuw technisch hoogstandje ontwikkeld, welke wij ook graag in onze templates willen verwerken. Dan gaan we onderzoeken wat er mogelijk is en hoe we dit zo makkelijk mogelijk kunnen maken voor de creators die met onze templates gaan werken. Als we hier een idee voor hebben, gaan we bouwen. En testen. Dit doen we eerst in onze previewer, maar uiteindelijk vragen we ook een test-pagina op bij een publisher. Welke publisher dit is hangt af van het template. Als dit allemaal goed werkt, maken we de specsheet op en zorgen we dat het template gedownload kan worden.

Live-issues

En dan hebben we nog de live-issues. Dit zijn banners die al live staan, maar toch niet goed werken. Dit kan zijn omdat er een iets misgaat met de live omgeving of de tag, maar het kan ook zijn dat er een update aan de browser is geweest waardoor onze templates niet meer goed werken. Aan ons de taak om erachter te komen wat er aan de hand is en hoe we dit kunnen oplossen.

Time to go (or stay)

En voor je het weet, is het alweer tijd om naar huis te gaan of (voor de thuiswerkers) om gewoon je laptop dicht te klappen. Morgen weer een dag.